Problemen met informatieverwerking

 
“Ik heb je al vier keer gevraagd je lego op te ruimen en het ligt er nog steeds!”
 
“Ben je nu al weer te laat? We hadden afgesproken dat je om vijf uur thuis zou zijn.”

 

“Hoezo ken je de tafel van 5 nu nog steeds niet?” 
 
“Ik begrijp helemaal niks van wat je nu probeert te vertellen. Begin eens bij het begin!”

 

 

Zijn dit uitspraken die je jezelf regelmatig hoort zeggen tegen je kind? Misschien word je er een beetje moedeloos van. 

 

Natuurlijk, elk kind luistert wel eens niet, vergeet de tijd of ruimt zijn spullen niet op. Maar als de resultaten op school dan ook nog eens wisselend zijn, terwijl je zeker weet dat er meer in zit, dan kan er meer aan de hand zijn.

 

Misschien is je kind een beelddenker.

 

Het denkt dan meer in beelden, plaatjes en filmpjes dan in woorden.

 

Eigenlijk worden we allemaal als beelddenker geboren. Pas rond ons zesde levensjaar gaan we een voorkeur krijgen voor beelddenken, woorddenken of allebei. Ongeveer een derde van het aantal mensen is beelddenker. De rest is woorddenker of kan het allebei.

 

Die laatste groep heeft het makkelijker op school. Ons onderwijssysteem is vooral ingericht rondom woorddenkers. 

 

Omdat beelddenkende kinderen op een andere manier informatie verwerken dan vaak op school wordt aangeboden, behalen ze wisselvallige resultaten. Ze lopen op school sneller vast en komen niet tot volledige ontwikkeling.

 

Gelukkig kan dit ook anders. Met de juiste begeleiding en specifieke oefeningen kunnen we jou en je kind weer bruisen!

 

Maak gerust een vrijblijvende afspraak om te kijken hoe we jullie kunnen helpen.

 

informatieverwerking.jpg

Eens kennis maken?

Wil je weten hoe we jouw kind weer kunnen laten bruisen? Neem gerust contact met ons op!

 

info@brain-care.nl

0164 – 722 908


Contactformulier
Bel mij terug